Sabtu, 20 Februari 2021

Sakit Pinggang Tapi Tak Period

Saya mengalami sakit perut seperti senggugut. Assalamualaikum docsaya baru saja nikah pada 2bulan yang lalusebelum kahwin period saya mmemang teratur antara 2627 dan 28 hariperiod pertama selepas nikah normalmasuk period ke dua masih norma.


Pin On Healthcare

Rupanya banyak kes juga mcm yg saya alami skg nidh 2bulan tak period tapi sya jenis period tk teratur tapi tiap malam pinggang sakit perut krem2 breast sakit2 tapi chek upt still negative.

Sakit pinggang tapi tak period. Sakit pinggang period atau lower back pain Kedatangan haid bagi wanita yang normal bukan sahaja bermula dengan keluarnya darah haid tetapi ia boleh menyebabkan rasa sakit dan tidak selesa terutamanya bahagian abdomen rasa kembung perut dan sakit kepala bagi kebanyakan wanita. Selalunya orang kita panggil period pain. Ini adalah perkara yang paling dibenci oleh kaum wanita.

Saya memang sakit tapi surat minta sumbangan atau bantuan itu tidak betul kata penyanyi Gmie Screen yang kesal namanya dipergunakan pihak. Nyeri bisa tak kunjung hilang hingga berminggu-minggu. Sebelum semasa atau selepas period.

Selain menjadi buncit perut juga akan terasa sebu apabila anda nak datang bulan. Saya turut pening dan sedikit mual. BEBERAPA hari sudah terpaksa menahan sakit di pinggang.

Banyak masalah yang bisa membuat sakit pinggang bisa karena mengangkat salah atau terlalu banyak duduk dan akibat lai. Beberapa hari lepas saya ada tompokan darah. Tanda ni Cik na rasa 2 weeks before nak periodmase tu ingat nak periodsbb bila nak period kadang-kadang terasa juga sakit dan kerasrasa tegang je hehehetapi yang lainnya bila nipples sakituihhh sentuh sikit je dah sakitmasa cik na nak pakai braor nak bedak pun if terkena mak aiiitapi bab yg kehitaman tu tkde pulasama ajecuma dekat nipples tengah2 tu ada nampak mcm putih2masa tu fikir aku ni sakit.

Tapi masa period ke dua ni 3 hari pertama bukan keluar darahkeluar cecair coklat2 sahajamasuk hari ke-4 barula keluar darah sikitlepas 6 hari period saya stopselang 6 hari selepas. Kalau ikutkan mnggu depan baru period tapi saya rasa sakit seperti senggugut. Hi Doc sy last period haritu bulan June 2hb.

Sebabnye aku bukan preggy pun tapi period haaa too laa yang pelik setengah org ade jugak sakit pinggang seblom period tapi 1 hari je la kan aku nie da berhari hari menahan sakit pinggang sampai terpakse makan ubat tahan sakit still tak jalan. Nak percaya dengan tak tu sama banyak jer kan. Then 206 - 226 sy ada keluar spotting mcm few drops sahaja.

Alternatifnya anda boleh lakukan senaman regangan ini yang dikatakan dapat meredakan sakit pinggang. Mengapa ya saya tak kunjung menstruasi sudah telat 4hari tp dibawah perut terasa ingin menstruasi. Gejala yang bisa Anda rasakan dari endometriosis adalah sakit perut bagian bawah nyeri di bagian panggul sakit pinggang saat menstruasi nyeri di kemaluan sampai sakit pinggang atau punggung kronis.

Senggugut tapi tidak period. Pastu day 4 5 cuma spotting ja mcm biasa. Rasa tak selesa sepanjang masa.

Dah seminggu saya mengalami sakit pinggang yang teruk sehinggakan tidak boleh rukuk semasa sembahyangberdiri lama pun sakitmencagkung pun tidak bolehHanya boleh meniarap dan baring je itu pun dlm kesakitanTapi Alhamdulillah setelah mencuba 2 kali buat dengan sedikit paksaan sbb sakit sgtada perubahan bahagian sakit tu berkuranganInsyaAllah saya akan repeat lagi. Saya turut sakit pinggang dan smpai takboleh buat kerja. Duduk luruskan kaki dan tunduk.

Selalu apa yang kita lakukan untuk mengatasi masalah sakit pinggang ini adalah dengan mengambil ubat tahan sakit tapi kalau ambil dengan kerap sudah tentu tak elok untuk tubuh badan. Kebanyakakan wanita memang akan ade lah sakit senggugut nih. Sya minum Epo Evening prime oil utk hormon biasa akan turun darah tpi ni smpi skg tk haid2.

Jenuh nak berbengkung pakai girdle pakai korset semata-mata nak sorokkan perut buncit. Lepas buat kerja rumah berdiri lama pinggang mula lah sakit. Ingatkan sekadar tersalah tidur membuatkan urat tak betul tapi semakin hari semakin tidak selesa akibat kesakitan di pinggang.

Malah urat di tapak kaki pon seperti tegang. Apa-apa pun jemput baca punca senggugut dahulu. Nyeri lebih ringan seperti nyeri haid.

8 Gerakan menyembuhkan sakit pinggang. Sedangkan sakit pinggang dan kram perut sebagai tanda kehamilan umumnya ditunjukan dengan gejala berikut. 3 hari awal tu darah brown pekat kuantiti tak penuh pad n rasa kering tak macam period biasa yg ada darah merah dan rasa basah.

Saya vika umur saya 20thn saya ingin bertanya dok. Hari ni nak cerita pasal Period Pain atau senggugut. Nyeri terasa di perut atau pinggang bagian bawah.

Asal nak period je perut jadi buncit daripada sedia kala. Ini adalah satu keadaan di mana rasa sakit dan ketidakselesaan yang berlaku semasa period. Tapi ada juga kes di mana sakit senggugut tapi tak period.

Biase org yang sakit pinggang nie untuk yang preggy ke. Period estimate patut dtg 256 or 276. Nyeri umumnya dideskripsikan seperti rasa ditusuk-tusuk atau kesemutan dan tidak intens seperti nyeri haid.

Tapi kali ni mummy tak rasa semua tu tapi mummy diserang sakit pinggang kat belakang. Saya mmg biasa period 4-5 days. Wahh alhamdulillah rsa brsyukur sgt dpt baca blog ni.

Setiap orang mulai dari anak-anak remaja dewasa hingga lansia tentu pernah mengalami nyeri pinggang. Faktor risiko mengalami sakit pinggang. Saya buat ujian upt tapi negatif.

Dalam Bahasa Inggeris dipanggil menstrual cramps. Ade yang kata senggugut akan hilang bila dah melahirkan.


Hati Hati Gejala Anyang Anyangan Selama Atau Setelah Haid Sistem Reproduksi


Knq Online Shop Petanda Rahim Tidak Sihat Period Tak Facebook


0 komentar: