Sabtu, 18 September 2021

Kesan Lama Tak Datang Haid

Pengambilan perancang kehamilan memang. Namun Anda juga perlu waspada sebab kondisi ini bisa jadi pertanda ada yang salah dengan tubuh.


Period Tak Datang Datang Rupanya Ovari Dipenuhi Cyst Ikuti Perkongsian Wanita Ini Keluarga

Pendarahan haid atau menstruasi ialah pendarahan daripada lapisan rahim.

Kesan lama tak datang haid. Apa punca lewat haid selain mengandung ya Sebenarnya memang banyak punca lewat haid selain mengandung yang selalu berlaku kepada wanita. Ini adalah jumlah purata jadi ia boleh berlaku beberapa hari cepat atau lambat. Saya tak tahu sama ada itu haid atau keputihan berpenyakit.

Google Menjadi kebimbangan buat kaum wanita apabila haid tidak datang. Punca lambat datang haid ini sebab yang anda mungkin tak tahu. Saya mengalami masalah haid yang tidak teraturLast saya datang haid pada bulan 7 tahun 2011 dan sampai sekarang saya blum datang haidKalau masuk bulan ni dah 9 bulan saya tak datang haidNak kata saya ni hamiltak jugakSebab saya br brumur 18 tahunMelakukan hubungan seks dengan mana2 lelaki pun tak pernahBoleh doktor terangkan apa yang sedang berlaku kpd saya sekarang ni.

Haid tak lancar boleh beri banyak kesan kepada kehidupan seorang wanita terutamanya bagi wanita berkahwin yang cuba nak dapatkan anak. Kerana jarang keluar dn hanya keluar apabila buang air kecil. Lagipun baru saja pakai suntikan perancang.

Penyebab menstruasi lama lebih dari 7 hari Menstruasi lama bisa saja dialami oleh perempuan yang baru memasuki puber atau menjelang menopause. Tapi takkanlah mengandung kot. Berdasarkan pengalaman sendiri yang telah pernah menyusu badan.

Salam saya bulan disember ni saya tak datang haidsaya masih bujang. Kebanyakan wanita mengovum pada hari ke 12 dan 14 sebelum haid. 10 Sebab Period Lambat Datang Walaupun Tak Hamil 1 Menyusu Anak Dengan Susu Badan Secara Eksklusif.

Tapi selalunya hari pertama saya haid 7hb dan paling lambat pun 8hn atau 9hb untuk sepanjang tahun initetapi untuk bulan disember ini sehingga ke hari ini 12122011 saya belum datang haidHarap En. Ada perempuan yang mempunyai siklus paling normal dan terdapat yang tidak. Penyebab menstruasi tidak datang selama 3 bulan Tidak sedikit macam-macam gangguan haid yang dapat terjadi pada seluruh wanita.

Haid yang normal adalah salah satu tanda aras kesihatan seseorang. Adakah itu darah haid atau hanya keputihan. Saya tahu bahawa masalah yang saya hadapi seperti sengal-sengal badan sakit lutut dan haid terganggu merupakan kesan sampingan akibat suntikan depo yang saya ambil.

Itu adalah antara tanda awal kitaran haid tak teratur dan terganggu. Keputihan coklat ni jarang berlaku kepada saya. Dalam istilah medis menstruasi lama dan tak kunjung berhenti disebut dengan menorrhagia.

Jika kitaran anda berjumlah 28 hari anda akan mengovum pada pertengahan kitaran. 2 Pengambilan Pil Perancang Untuk Jarakkan Kehamilan. Haid kita di kira tak teratur sekiranya tempoh kitaran kita berubah-ubah berturut dalam tempoh 3 bulan dan seterusnya.

Eh baru aku perasan bulan ni belum datang haid. Ini Fakta Mitos Tentang Haid Yang Anda Perlu Tahu Serta Ciri Darah Haid. Semua paling tergantung dengan situasi tubuh dan kesehatan Anda.

Jika tidak ada kesan darah haid sama ada tidak. Ini berlaku apabila haid saya lambat datang. Lepas Berhenti Ambil Suntikan Haid Tetap Tak Datang Setelah berbincang saya dan suami memutuskan untuk tidak meneruskan lagi suntikan depo yang ketiga.

Dapat membantu permasalahan saya. Mereka mula berasa resah apabila haid tidak datang sebulan. Salam docsy berumur 26thusaya jga sprti yg lain masalah tidak datang haidda 4thun tak dtg haidsy akn dtg haid bila mkn ubt pecah dara sy sentiasa bersenam utk kurgkan brt badan tetapi haid tk dtg jgasy tkt kanser rahim berlaku kpd sysy x pernh berjumpa dgn doc utk rawtanDoc ada kesan tak klau tiap bln sy mkn ubt pch darasaya takut klau tak mkn ubt n dtg bulan sy akn mendpt.

Kebanyakan wanita mempunyai kitaran setiap 28 hari bermula daripada kali pertama keluar darah haid sehingga menopaus. Mengenalpasti punca haid tak teratur dan pilihan cara rawatan yang tepat boleh membantu mengatasi masalah haid tak datang daripada terus berpanjangan. Masalah haid tak teratur sering merisaukan kerana kitaran haid menentukan tahap kesuburan dan kesihatan para golongan wanita.

Bulan pertama awal kedua lambat ketiga awal balik. Saya belum pernah alami masalah ni. Haid Tidak Datang Untuk Jangka Masa Yang Lama Tapi Tidak Hamil Ia Akan Beri Kesan Kepada Tulang Anda.

Tak ada simptom-simptom mengandung pun. Ada yang 3 bulan tak datang haid langsung. Walau bagaimanapun kitaran haid yang sihat boleh berbeza-beza antara 21.


Period Anda Lambat Dan Tidak Teratur Inilah Cara Mengatasinya Kifarah Media


Datang Haid Lewat Tapi Tak Hamil Ini 4 Punca Yang Si Isteri Perlu Tahu


0 komentar: