Rabu, 06 Oktober 2021

Aku Tak Ada Kawan

Kawan aku dah tak ada. Masa tu aku pakai kasut baru pegi sekolah pastu masa aku tengah tunggu abang aku habis kelas dia Si Adam ni macam kena buli la dengan.


Pin Di Supernova Gelombang By Dee Lestari

Kawan perempuan aku kena kacau.

Aku tak ada kawan. Disebabkan rumah ini cumu ada 3 bilik yang boleh didiami sebuah bilik lagi tuan rumah dah pecah jadikan ruang solat walaupun kitorang perangai macam. Aku sentiasa ada untuk kau Aku peluk Wani. Ada kawan laki satu tmpt kerja mintak tolong dia sesak nafas sebab covid pukul 4 pagi.

Sekarang ni kawan kawan dok sibuk tanya apa aku pakaiaku pun sharing pasal basahan kencur ni. Ada hati ada perasaan. Aku menumpang kasih sayang dengan keluarga kawan aku.

Kini kita buka bab baru lak kisah pasal kawan sekelas aku. Jali kata tapi bukan rumah. Bila dah nak sampai jalan utama dia cuba call aku lagi sebelum suruh abang dia patah balik sebab dia bebetul rasa macam ada benda yang tak kena.

Kawan aku masa tu sampai teriak aku ni terasa dada aku macam siat-siat Aku. Tapi kereta aku ada dan lampu dalam menyala jadi dia ingat aku tidur. Lagipun dah beberapa hari aku tak balas whatsapp dia dan jawab call dia.

Let by gone be by gone. Dalam rumah yang aku sewa ada lagi 5 orang jejaka idaman malaya yang menyewa dengan aku. Nama dia Azrul.

Hang kahwin lama dah kot aku kahwin baru ada hang anak aku sampai lima. Tapi aku ni cepat rasa bersalah aku rasa macam aku ni anak derhaka sebab tipu mak. Rumah pulak lampu luar pon tak pasang.

Ada Rahim Saari Jamaluddin Mat Shah mereka dari Kampung Kemin. Kelas darjah tiga kami tidak besar. Sejujurnya aku pun tak paham.

Time bersembang pun tangan pegang HP. Guys aku perlukan bantuan. Pelajar perempuan tak ramai Tengku Alawiyah Raja Noor Hamidah Salmah dan Zaiton.

Tapi aku tak sangka dalam seronok tu rupanya ada bala bakal menimpa. Dua ni lah yang aku perasan ada pada diri Fatimah. Aku pun tak tahu kalau tempat belajar aku tu ada hantu ke tak.

Masing2 tahu kita kenal sebab apa. Mulanya aku menolak sebab banyak assignment nak kena buat. Aku selalu balik rumah kawan aku tipu mak cakap ada kelas tambahan jadi cikgu tak bagi balik.

Masa tu abang terdengar masa aku. Kalau tengok ceramah Ustaz Azhar Idrus lambat la sikit kredit habis. Apa yang memeranjatkan aku ialah guru darjah aku.

Kalau kau memang dah tak nak dgn aku pun or tak suka aku. Dia kata dia akan belanja makan bawak aku memancing dan mandi sungai. Ada la sorang kawan aku tu dia kahwin lama dah tapi tak ada anak 15 tahun macam tu lah.

Aku syak dia kaki TIKTOK memang cepatlah habis kredit tu. Pstu member aku dpt tahu kawan dia perempuan lagi sorang pun kena jugak benda sama dia send. HP mahal kredit tak ada pulak.

Ya allah kau lindungi bff aku. Elok pakai Plan Black. Kira memang hot gak ah cuma masalahnya dia ni kaki buli.

Sebab tu kawan-kawan pejabat yang lain pun kurang selesa nak dekat. Lepas beberapakali hint hati akuhmm entahla nak rasa apa tk tahu. Cuma aku jer yang terlalu degil untuk cuba jugak berkawan.

Bukan aku tak sedar yang orang macam aku ni yang datang dari latar belakang keluarga yang tak sempurna serta membesar dalam suasana yang berbeza sememangnya tak layak langsung ada kawan. Hang tak teringin ke ada anak. Jadi kita abaikan part tu sekarang aku nak bercerita pasal housemate aku.

Sama juga kalau aku tak buat kerja. Aku sudah ada kawan Ahmad. Rupa-rupanya dia menjadi rakan sekelas.

Masalahnya aku tak rasa tu covid sbb. Katanya ada habuan kalau aku ikut dia balik kampung. Sampai je rumah aku dorang nampak Adam dah kesana-kesini kesana-kesini depan gate sambil ketuk-ketuk.

Dia ni tinggi sedang2 badan pun kurus kecik je kulit dia putih dan dia memang ensem la mata dia bulat besar dan bulu mata dia memang cantik. Tapi dia lagi teruklah. Terpaksa lah aku minta nombor dia walaupun bihun sup aku dah nak sejuk.

Tapi kawan aku si Jali ni nama sebenar Razali ajak aku ikut dia balik kampung dia. Lepas tu kawan kami sorang lagi memang senang lekat setahun sekali ada anak Dia tanya hang tak ada anak ke. Aku ngaku kat mak yang aku tipu dia apa yang aku dapat penampar sebijik.

Tapi si Jali ni berkeras minta aku teman. Member pon berlalu pergi. Tapi dia tahu aku tak nak kawan dengan dia jadi dia pun teruskan lah berkawan dengan kawan-kawan ala-ala zombie dia tu Sampai lah insiden satu hari ni jadi yang buatkan si Adam ni salah faham ingatkan aku ambik berat kat dia.

Mana tak habis kredit. Hehe 1- Badan bau sampahh sarap macam tak mandi 7 hari. Dari Kampung Batu Serambai ialah Zainuddin Abu Isa Yusuf Ahmad dan aku.

Kitakan nak dapat 4 flat sama-sama. Si Pejal nie memang kaki online. Kawan lelaki yg kamceng Sikit2 dia macam ada bagi hint tapi aku macam tk konfiden tu hint ke atau dia saje je nak bergurau.

Aku benci dia Sekarang ni aku nak kau kembali balik dekat trek kau. Kawan2 lelaki ke perempuan suka kenengkan aku dengan dia. Kita ni bukannya kenal kenal kawan biasa.

Aku ni manusia tau. Kadang aku dengar lagu pasal crushlovey dovey aku akan teringat kat dia pastu rasa something. Aku tak tahu rasa apa serious.

Aku dulu ada masalah bau badan juga macam si Fatimah. Kalau kena aircond atau kipas entah taktau macam mana nak cakap. Ceritanya bermula start aku form 5aku ada sorang membe nama dia Sodickaku ni kira rapat dgn sodick dan family diamak dia pun baik dgn akumak sodick nie kira lawa lamantapdipendek critapada satu hari sodick mintak tolong aku pi umah dia untuk bawak mak dgn adik dia pi kliniksbb adik dia demamayah kejadia plak tgh bercuti dgn bini dia overseahoneymoon la katakantak pa crita.

Tak ada kredit lah pulak HP kawan aku nie. Sampai lah si dia pun dah jeling jeling bila tengok basahan kencur aku tu tinggal sikitjangan tak beli katanyadah la sekarang ada PROMOSI dan hadiah PERCUMA besar gedabak pulak tuserius aku tak sangka memang sedap bdn aku. Kalau korang pun.

2- Bau busuk makin padu bila si Fatimah ni berpeluh.


Follow Hijrahsquad Id Follow Hijrahsquad Id Untuk Sahabatku Mungkin Caraku Menyayangimu Agak Berbeda Dengan Cara Sahabat Ke Sahabatnya Tak Seperti


Islamic Page On Instagram Beshaq Alhamdulillah Keep Supporting Muslim Couple Quotes Islamic Page Wonder Quotes


0 komentar: