Minggu, 10 Oktober 2021

Tak Sambung Belajar Boleh Berjaya

Beliau juga perlu membahagikan masa untuk belajar dan juga perniagaanya. Mula-mula dulu dia nak sangat sambung belajar macam orang lain buat.


Added By Openuniversitymalaysia Instagram Post Dah Berjaya Ada Bisnes Walaupun Tiada Kelayakan Pendidikan Yang Lebih Tinggi Boleh Saja Sambung Belajar Semula Tiada Istilah Lewat Kerana Pembelajaran Itu Sepanjang Hayat Janganpernahberhentibelajar

Keinginan sambung belajar ke oversea amat tinggi dan saya sangat alert tentang hal-hal biasisiwa tanpa mengharapkan bantuan kerajaan.

Tak sambung belajar boleh berjaya. Semasa kerja di bank keinginan nak sambung belajar masih kuat. Mana taknya fikir Mehrun kalau dah belajar tinggi-tinggi mesti boleh. Abang tak sangka abang boleh sambung belajar sampai ke tahap ini.

Saya nak bagi semangat pada orang luar sana yang mana tak ada famili kosong tapi bukan tak boleh ke hadapan. Namun sekiranya memang semenjak dari awal korang tak berminat untuk sambung ijazah bidang sains ataupun akaun dan ada target pekerjaan yang diidamkan cik tom suggest korang sambung diploma dari awal. Saya bukan bagi galakan supaya orang tak sambung belajar.

Banyaknya kos nak sambung belajar. A post shared by SM syifamelvin on Jun 21 2020 at 400am PDT. Saya ada masalah keluarga saya.

Doakan abg berjayaAlhamdulillah selesai sudah exam abang di uitm. Alangkah bagusnya kalau dapat belajar tanpa perlu bayar yuran dan tak perlu buat pinjaman pembelajaran. Dalam hati kata ni nak kahwin jer bolehlah buat tapi Allah tweetkan hati ni suruh buat.

Difahamkan Puan nfatimahrahmann sudah berumahtangga dan sambung Master beliau langsung tidak terfikir mampu pergi sejauh ini. Pengalaman saya dapat sambung master di Jepun dlm bidang International Relations IR di International University of Japan IUJ dan mendapat bantuan pembiayaan belajar dari luar bukan kerajaan Malaysia adalah satu rezeki yang tidak di sangka-sangka. Kali ini menggunakan STPM.

Jika pelajar minat dengan kerja-kerja jualan cenderung ke arah kewangan dan perniagaan suka bergaul dan mempengaruhi orang ramai. Namun beliau berjaya menjadi usahawan yang berjaya Bermula dengan perniagaan yang main redah sahaja dan yakin kemudian mampu mengubah. Dah lama aku simpan aib ni weh xsemua org tau.

So bermulalah dengan mengenal dan memahami Solat Sunat Istikharah. Ramai je pelajar lepasan SPM yang lebih berjaya apabila memilih untuk bekerja. Maybe boleh sambung study dalam bidang seperti Pentadbiran dan pengurus bank Perancang dan pengurus kewangan Eksekutif jualan dan pemasaran Pengurus pengiklanan Eksekutif akaun Akauntanjuruaudit Aktuari Pegawai bank etc.

Dua rakaat sahaja pun. Result saya lagi teruk darikorang semua Perabot A-Sejarah D Bahasa Melayu E Bahasa Inggeris E Mathmematics E Pendidikan Islam G Science G. Terpaksa naik kete axia sbb meta abg eksoden.

Cuma kalau nak terus bekerja tidak boleh terlalu memilih. Tak masuk Universiti tidak semestinya tidak berjaya. Ambil pengalaman yang penting.

Sun Apr 01 2018. Abang sedar abang tak bijak abang tak pandai tapi abang mampu belajar sampai ke tahap ini. Mungkin ramai yang tak tahu bahawa ada beberapa aktres Bollywood yang tidak dapat menyelesaikan pendidikan di sekolah apalagi pendidikan tinggi atas sebab tertentu.

Tetapi hanya bertahan 1 semester sahaja. Bukan tu je nanti dah sambung belajar mesti kena mohon pinjaman untuk menampung pembelajaran pulak kan. Tak dapat sambung belajar nanti.

Yang tak minat nak sambung bolehlah terus bekerja. Tak ada SPM pun boleh berjaya. Dahlah semester lepas pointer bawah 20 takkan nak dapat lagi pointer rendah.

Sambil-sambil kerja bank aku cuba cara lain masuk U. 5 Tips Berjaya Sambung Belajar 1 Hakikat yang sebenarnya tempat sambung belajar untuk masuk ke universiti awam tidak sebanyak permohonan. Belajar bersungguh-sungguh jangan terleka dan sebaiknya score pointer 38 ke atas untuk dapatkan course ijazah yang diidamkan.

Aku tak boleh bawa. Berita baik untuk yang sedang mencari tempat sambung belajar. Solat sunat Istikharah ini mudah sahaja.

Ada masalah diri saya. -Saya akui SPM memang penting terutamanya apabila kita nak melanjutkan pelajar ke peringkat lebih tinggi tetapi ia bukanlah kayu ukur atau penentu kejayaan dalam hidup seseorang selepas itu. Selalu dengar orang cakap Eleh tak payah belajar tinggi pun boleh berjaya laMemang betul aku akui kalau kau tak belajar tinggi sampai universiti pun kau BOLEH berjaya.

Ada banyak cara untuk berjaya dalam hidup. Abg sambung belajar degreee bisnes. Mmg harapan aku nk dapat belajaq UITM dah math pun tak credittu yg sambung belajar dekat Swasta hahahahahahhahahahaha.

Semua orang boleh berjaya even tanpa education background yang bagus pun kalau kau rajin berusaha dan ada X factor dalam diri kau. Tapi Alhamdulillah math ja bodoh kira duit tak bodo hahahahahahahahahahahahaha ok byeeeee. Tak sambung belajar tak bermaksud kita kurang cerdik dan tak boleh berjaya ya.

Maka aku memohon untuk sambung belajar kelas hujung minggu di UiTM Shah Alam dalam kursus Diploma Perbankan. Kemana tempat saya mahu sambung belajar pun tak tahu yang mahukan result saya.


Sambung Study Vs Kerja Mana Satu Patut Korang Buat Remaja


Pear Iampalestine On Twitter Harap Student Bacalah Kisah Ni Ni Kisah Orang Takda Duit Tapi Sambung Belajar Bukan Main Mintak Je Dekat Twitter


0 komentar: